ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Møter og Utstillinger
 Fast møte på OMS ?
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 8

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 13/05/2009 :  21:06:38  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Sorry ble lenge på jobben i dag, så ingen tur til OMS.

Problemet med IR er vel at den da vil kunne slå inn for hver enkelt vogn/lok i en stamme flere ganger avhengig av "luft" mellom vognene. Hvordan vil man løse det problemet?

Reed kontakter og magnet er en godt utprøvet løsning som fungerer bra og er drifts sikker.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

fjage

Norway
9 Posts

Posted - 14/05/2009 :  09:25:55  Show Profile  Reply with Quote
Det er selvfølgelig fullt mulig å bruke alle typer følere for denne type styring.

Problem med "luft" mellom vogner lar seg eliminere med en liten elektonisk krets som behandler signalene fra giver/føler.

Det blir jo da snakk om en "tyngre" løsning en de enkle og driftsikre reedrele'ene.

Finn Aage

Go to Top of Page

Treant

Norway
88 Posts

Posted - 22/07/2009 :  22:44:55  Show Profile  Reply with Quote
Da ser det ut som det blir en fast Intellibox på modul anleget hos Amundsen. Hentet min ervervede 65000, booster (2A) og IR mus. Så kan vi få digital kjøring på kvelds treffene også

Og Christian kan få programert dekoderne sine

Lars Erik Gyulzadyan Svendsen
Another DCC Zhead
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 14/08/2009 :  23:21:46  Show Profile  Reply with Quote
Knallbra Lars!! Har konvertert til 28 fartsteg nå, så jeg har enda mer og programere. Har programert ett av tretti idag.

MVH Christian Andresen. ZMOD-digital.
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 31/08/2009 :  00:00:00  Show Profile  Reply with Quote
Hei, skyter inn et spørsmål her, som sikkert er litt ut av samtale, men passer vel til topic.
OMS, er det bakrommet på amundsen?
Er det mulig å møte opp å treffe litt "fellow z-modders"?
Hadde vært rasende gøy å se hva dere driver med, og få litt tips og triks, samt vise hva jeg holder på med.

(Har også lyst å kjøre digitalt. Kunne vært gøy å lære litt omd et og.)
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 31/08/2009 :  19:49:15  Show Profile  Reply with Quote
OMS er Amundsen. (Oslo modell senter)
Det hadde jo sikkert hvert hyggelig og funnet en dag som alle z-modere hadde skravla litt. Må jo bare finne en dag alle kan. Kanskje kjørt litt tog også.

MVH Christian Andresen. ZMOD-digital.

Edited by - Christian on 31/08/2009 19:50:17
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 01/11/2009 :  18:43:09  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Er det noen ZMOD samling på OMS for tiden? Abstinensen er for tiden stor for å få kjørt litt tog.

mvh Svein-Martin Holt -
www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 01/11/2009 :  19:37:16  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Desverre har det hvert så lite ZMOD aktivitet på OMS på laaang tid at modulene skal eventuelt bare stues ned i kjelleren for å gjøre plass til de andre aktivitetene som pågår der hver onsdag.

H0e bygging av moduler har tatt styringen for det meste av aktiviteten på OMS. Christian og meg selv lager noen H0e moduler der inne om dagen. Selv om vi ikke har abdisert med ZMOD moduler.

Men ZMOD er nokk foreløpig henvist til hjemme bruk så lenge ser det ut til. Men vi kan jo heller ta noen byggekvelder hjemme hos hverandre en gang i blandt kanskje?

Torsja
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 01/11/2009 :  20:55:26  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Desverre har det hvert så lite ZMOD aktivitet på OMS på laaang tid at modulene skal eventuelt bare stues ned i kjelleren for å gjøre plass til de andre aktivitetene som pågår der hver onsdag.

H0e bygging av moduler har tatt styringen for det meste av aktiviteten på OMS. Christian og meg selv lager noen H0e moduler der inne om dagen. Selv om vi ikke har abdisert med ZMOD moduler.

Men ZMOD er nokk foreløpig henvist til hjemme bruk så lenge ser det ut til. Men vi kan jo heller ta noen byggekvelder hjemme hos hverandre en gang i blandt kanskje?

Torsja

Slike forræderiske tendenser må vi få en slutt på.
Har skjønt at H0e er litt hottere for tiden.
Men gutter, ikke glem at det ikke er størrelsen det kommer an på. Det viktigste er å ha det gøy.
Hm, eller det kanskje er størrelsen som er viktig. Jeg med så liten plass hjemme har nok bare plass til Z, men ettersom årene går, må nok forstørrelsesglasset tas fram. Alt krymper liksom med årene(Også klærne)

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 01/11/2009 :  23:39:49  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Du får prøve deg litt i T-skala, for da blir Z-togene kjempestore etterpå. :) En av gutta i Gleng hadde med en bærepose full av T-skala hjem fra Eurospoor nå. Imponerende detaljer. Bl.a. hus med innredning og belysning. :) Billig er det også. Ellers har jeg selv begynt å samle G-skala. Det blir etter hvert anlegg i hagen. Men Z blir nok aldri lagt på hylla for det. :)

www.heinepedersen.com
www.facebook.com/heinepedersen
www.youtube.com/user/heinepedersencom
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 01/11/2009 :  23:49:19  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Kan T-skala skala brukes som hagejernbane for G-Skala kanskje?

Torsja
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 02/11/2009 :  01:02:06  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Du får prøve deg litt i T-skala, for da blir Z-togene kjempestore etterpå. :) En av gutta i Gleng hadde med en bærepose full av T-skala hjem fra Eurospoor nå. Imponerende detaljer. Bl.a. hus med innredning og belysning. :) Billig er det også. Ellers har jeg selv begynt å samle G-skala. Det blir etter hvert anlegg i hagen. Men Z blir nok aldri lagt på hylla for det. :)

Får nok holde meg til Z. Ting blir jo ikke akkurat lettere å se etterhvert som tiden går.
Eller kanskje børste støv mine 20 år gamle hageplaner med G-skala? Nei, tror ikke det. Varmere inne.

Kan jeg forresten gratulere deg Heine med smiing i hymens lenker? Fint profilbilde på facebook.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 02/11/2009 :  12:33:39  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Takk for det! Giftet meg på Seychellene i sommer. Og vi har 3 barn hver, så nå er det fullt hus.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 03/11/2009 :  11:32:08  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by smholt
Eller kanskje børste støv mine 20 år gamle hageplaner med G-skala? Nei, tror ikke det. Varmere inne.

Man trenger ikke være ute og fryse for å ha det hyggelig med G-skala.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page
Page: of 8 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page