ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 ZMOD bygging - elektronikk, modulstandard osv.....
 Modelere realistisk gress og bakkevegetasjon
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author  Topic Next Topic  

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 02/05/2010 :  17:17:31  Show Profile  Reply with Quote
Hei! Jeg holder på å bygge et diorama/modul, og har gått lei av å bruke statisk gress (type heki). Jeg har riktig nok ikke en statisk gressapplikator, men jeg syns dette gresset ser urealistisk og feil ut i zscala. Ikke er det fine farger heller.

Jeg har sett bilder fra mange av dere erfarne z'ere sine moduler, og jeg syns noen av dere lager flott gress, og forstår det slik at mange bruker form for strø. Kunne noen tenke seg å legge ut et liten "how to" på det å lage realistisk vegetasjon, altså gressletter, og kanskje litt mer igjenngrodd bakke?

Noen som også kanskje har tips til hvilke typer produkter man kan bruke, helt konkret, for å få til fint gress/bakkevegetasjon?

Håper noen kunne tenke seg å skrive noen linjer og vise noen bilder av noe slikt, det hadde vært til stor glede!

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 02/05/2010 :  23:05:10  Show Profile  Reply with Quote
Hei Anders. Vet at det er mange som bruker Noch sitt turf (skum) Gress. Vet ikke om det er det du tenker på? Personlig liker og bruker jeg statisk med litt attåt.

MVH Christian Andresen. Z-digital. Win-DigiPet

Edited by - Christian on 02/05/2010 23:07:51
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 03/05/2010 :  07:05:14  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Forskjellige nyanser av Woodland Scenics strø fungerer bra. Forskjlelige grønnfarger med litt brunt og andre jordfarger i. Sammen med klumper av foliage i forskjellige farger, får du en variert overflate. Man trenger egentlig ganske mange farger så det er val bare å anskaffe seg noen poser. :-)
Statisk grass gir en litt "høyere" effekt og blir også veldig bra, men du bør vel ha en statisk enhet for å legge det ut. Her er det vel også viktig å bruke flere farger.

mvh Svein-Martin Holt -
www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 03/05/2010 :  07:30:39  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Statisk gress uten maskin?
Mal først mørkt så ha på diverse woodland gresstyper, mens det er vått med limet så kan du ha på diverse statisk gress med enmaskin litt her og der.

Torsja

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 03/05/2010 :  17:13:01  Show Profile  Reply with Quote
Woodland og Noch er samme produktet. Trur noch kjøper av Woodland?

MVH Christian Andresen. Z-digital. Win-DigiPet
Go to Top of Page
   Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page