ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 ZMOD bygging - elektronikk, modulstandard osv.....
 Jigg/mal
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 09/06/2009 :  14:33:24  Show Profile  Reply with Quote
Hei!

Jeg har nylig blitt bitt av märklin basillen og har bestemt meg for å slå til i Z-skala (det er det eneste jeg har plass til). Jeg syns det hadde vært utrolig kult å lage et modul, så har derfor snekret et sammen i dag.
Er det noen som hadde vært interessert i å låne bort den jigg'en for riktig plassering av skinner?

Jeg kan gjerne drasse med meg modulet ned til amundsen hobby, dersom noen av dere sitter der (på onsdager?).

Hadde vært utrolig gøy å tittet litt på det dere erfarne zmod'ere har gjort, og få litt starthjelp.

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 09/06/2009 :  22:48:19  Show Profile  Reply with Quote
Hei Anders.

Velkommen!!
Hvis du kommer ned på Amundsen i morgen etter kl 12 kan du låne jiggen min. Er der resten av dagen. Bare og spørre etter meg der.

MVH Christian Andresen. ZMOD-digital.
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 09/06/2009 :  22:58:11  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Regner med å komme en tur i morgen igjen på OMS jeg også hvis ikke jobben setter en stopper for det.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 09/06/2009 :  23:38:06  Show Profile  Reply with Quote
Høres bra ut. Jeg får også håpe at jobben ikke setter en stopper for meg, men jeg skal gjøre alt som står i min makt for å komme innom:-)
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 07/07/2009 :  20:33:20  Show Profile  Reply with Quote
Modulet mitt begynner å ta form. Har hatt lite tid til bygging, men jigg'en har vært jævlig praktisk. Tenkte å ta turen innom amundsen neste uke og få hjelp til å feste skinnene, dersom noen er der og er interessert i å hjelpe meg med det da. Kunne trengt noen tips når det gjelder lodding, etc...
Du skal også få igjen jigg'en din, christian. Har vel lånt den litt vel lenge nå.
Noen som har en trafo til overs som de vil selge meg for en billig penge? (Christian, du nevnte det..?) Har et splitter nytt "afga film"-lok liggende hjemme som jeg bestilte på ebay og må inrømme at det kribler i fingerne etter å se det bevege seg.
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 07/07/2009 :  22:30:09  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Fint å høre at du er i gang med byggingen og aty Jiggen har hjulpet deg. Får vi se noen bilder fra byggen her på nettet kanskje?
Nå fungerer billedopplastnings tjenesten NMJF igjen også hvis du trenger ett sted å laste opp bilder. http://www.norskmjforum.no/upload.htm

NB: Tror du blir skuffet hvis du drar innom Amundsen til uken. For han er på ferie og da er butikken stengt. Vi andre har vel mer eller mindre tatt litt ferie også der nede så du bør nokk vente til i august tenker jeg.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 08/07/2009 :  00:14:24  Show Profile  Reply with Quote
Fint du er igang! Har en trafo jeg, men skal ikke ned til Amundsen før ute i august en gang. Stikker snart på ferie jeg også.

MVH Christian Andresen. ZMOD-digital.
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 08/07/2009 :  23:16:09  Show Profile  Reply with Quote
hehe, skjønner. Da tror jeg at jeg sparer meg turen dit. er for øyeblikket i danmark nå og skal ta turen til tyskland i morgen, nærmere bestemt flensburg. Har peilet ut en märklin forhandler der
Salacki Bernd Modelleisenbahn), så håper å få hendene i noe spennende materiell.
Jaja, vi får sees i August! :-)
God sommer!!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page