ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Brukernes Modul hjørne
 I gang med bygging
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 03/06/2006 :  16:54:08  Show Profile  Reply with Quote
Da er jeg endelig i gang med bygging av zmod!!
Ble ferdig med en kasse i går og gjør fedig resten i morgen! Sitter nå på terrassen i sola og limer en bru som skal på den ene modulen.
Blir også en stasjon over tre moduler med mulighet for ganske lange tog. Perongen blir rundt 150cm på hovedsporet. Blir også med selvbygde penser hvis jeg fikser det!

MVH Christian Andresen. Z-digital.

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 03/06/2006 :  19:15:45  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Flott Christian.
Enda en til i gjengen.

Selvbyde penser sier du. Er det bygge sett eller helt fra eget hode?

Du tar vel noen bilder til oss etterhvert, eller?
Bilde med layout slik at jeg nå snart kan få oppdatert modul katalogen. Noe som er jeg burde ha gjort for lenge siden

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 04/06/2006 :  13:52:49  Show Profile  Reply with Quote
Har bestilt jigger ifra fast-tracks for og bygge penser. Bilder skal jeg prøve og få til etter hvert, må bare finne ut hvordan.

Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 04/06/2006 :  14:26:51  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Bilder kan du eventuelt laste opp på NMJF forumet.
Sjekk http://www.norskmjforum.no/upload.htm

Torsja
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 06/06/2006 :  17:52:17  Show Profile  Reply with Quote
Da er jeg ferdig med modulkassene mine så da går jeg snart igang med sporlegging. Har 9 stk på 40*100cm så jeg får kost meg en stund!! Har jo endel igjen på fast anlegget også!! Er bare og vente på pens jiggene nå!!

Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 06/06/2006 :  18:00:42  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
9stykker! Da trenger vi jo større lokaler snart igjen nå da

Jeg får se og få laget noen 90graders moduler til neste treff jeg da.

Torsja
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 06/06/2006 :  18:50:44  Show Profile  Reply with Quote
Den ene kassen blir en 90 grader med radius på ca 32cm. mulig jeg kan lage to?

Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 06/06/2006 :  22:04:39  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Wow! Her går det unna! Jeg tror vi kan kalle Christian den nye modulkongnen. Ni moduler i slengen står det respekt av!

Edited by - Heine Pedersen on 06/06/2006 22:05:07
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 06/06/2006 :  22:33:29  Show Profile  Reply with Quote
Er sikkert ikke det lureste jeg har gjort og begynne med moduler før jeg er ferdig med fast anlegget mitt, men jeg koser meg utrolig mye når jeg driver på! Beste avkoblingen som er!!!! Også må jeg ha noe og drive på med når jeg skal på hytta 3 uker med samboer til sommeren. Kan jo ikke bare kjøre båt og bade i dette landet!!

Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 06/06/2006 :  22:45:43  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Wow! Her går det unna! Jeg tror vi kan kalle Christian den nye modulkongnen. Ni moduler i slengen står det respekt av!

Hehe, det er utrolig hvor mye det hjelper å mase litt på folk gitt. Det har vel både Ronny og Christian erfart nå etter å ha fått noen spark bak av meg

Men som jeg sa i helgen Christian, synes det er kjempeflott du er i gang nå! Håper også du kanskje stiller med tomme-moduler for salg for de som ikke er så flinke til å snekre. Har stor tro på dine lette moduler, og gleder meg til å se de i praksis

Hold oss informert

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 07/06/2006 :  15:37:40  Show Profile  Reply with Quote
Må vel nesten ha en markeds unersøkelse for og se om det er noen som er interesert i modulkasser da? Med mine skriveferdigheter vil nok det virke useriøst. Må også få testet ut modulene mine så jeg eventuelt ikke selger dritt til andre!! Hvem kunne tenkt seg og teste sammen kobling med en modul sammen med meg?

Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 07/06/2006 :  19:02:44  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Vi kunne jo kanskje tatt ett mini treff som du har hvert inne på en kveld i OMS senteret. En gang i løpet av Juni kanskje før ferien begynner?

Hvis jeg får én liten stund til på meg så kanskje jeg har den nye prototypen av loket mitt ferdig og kjørbart?
Kanskje vi kunne sett på om det en mulighet for digitaldekoder installasjon i denne også.

Hvis du tar med en eller to moduler kunne jeg tatt med den ene min og kanskje Pål kunne tatt med seg snumodulene sine. Så har vi en liten minibane og teste på.

Torsja
Go to Top of Page

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 07/06/2006 :  22:35:24  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Vi kunne jo kanskje tatt ett mini treff som du har hvert inne på en kveld i OMS senteret. En gang i løpet av Juni kanskje før ferien begynner?

Hvis du tar med en eller to moduler kunne jeg tatt med den ene min og kanskje Pål kunne tatt med seg snumodulene sine. Så har vi en liten minibane og teste på.

Lar seg sikkert gjøre dette :)

--
Mvh,

Pål Risebrobakken
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 07/06/2006 :  22:50:34  Show Profile  Reply with Quote
Det høres veldig bra ut!!! Er klar for det!!! Skal se om jeg får lagt noe spor til helgen hvis ikke båten frister for mye. Er jo meldt knall vær!!!! Hadde jo hvert kult med dekoder i loket ditt Tor-Jørge!!! Skal vel la seg gjøre. driver med en br89 nå!!

Edited by - Christian on 07/06/2006 22:57:35
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 08/06/2006 :  15:43:24  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Christian

Hadde jo hvert kult med dekoder i loket ditt Tor-Jørge!!! Skal vel la seg gjøre. driver med en br89 nå!!

Hvilken dekoder bruker du?
Hva er absolutte minste mål for den dekoderen inkl. ledinger i 0x0x0mm?
Hvor har du kjøpt den dekoderen og hvor mye kostet den.
Har du én ekstra kanskje?

Torsja
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 08/06/2006 :  16:12:00  Show Profile  Reply with Quote
Har sett noen legge dekoderen bak motoren, men jeg har sett att du har kapet chassiet så da går ikke det. Hvordan er plassen foran i loket? Tenderen er jo en mulighet?

Dekodern jeg hadde tenkt og bruke i br89n er en uhlenbrock 73500 (8,6*12*3,7mm), men det har kommet en ny i tyskland som er mindre og tåler litt mere strøm som jeg kommer til og bruke (10,5*7,5*2,4mm)!
Trur den er litt biligere også! Modellkompaniet fører uhlenbrock.
73500 koster 275kr. Den nye blir mest sansynelig litt billigere?

Edited by - Christian on 08/06/2006 16:14:08
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page