ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Brukernes Modul hjørne
 Fotfeste i vest? Modulplaner i Stavanger
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author  Topic Next Topic
Page: of 5

enlar

Norway
12 Posts

Posted - 20/04/2006 :  11:02:11  Show Profile  Reply with Quote
Hei Karstein

Takk for sist, fint opplegg der der, så hvis jeg har fått laget ferdig min modul pluss en vendemodul så kunne vi kanskje få satt sammen et anlegg etthvert. Jeg regner med at bygginga kan få et lite steg fremover når våren kommer og det kan gå an å sitte ute å pusle litt. Det kan bli litt dårlig inneklima i et rekkehus med plastliming og maling. Skal til Oslo i helgen på messa, gleder meg til det.

Hilsen
Endre
Go to Top of Page

enlar

Norway
12 Posts

Posted - 29/05/2006 :  10:45:40  Show Profile  Reply with Quote
Nå har jeg kommet i gang med nye moduler. Besøket på messen i Oslo ga et godt spark for å komme i gang med mer bygging. Det hjelper også med sol og varme slik at jeg kan bygge på terrassen.'

Har sporlagt siste modul på "yard'en" og fikk snekret kassen for det som skal bli en vendemodul i går.

Skal legge inn en helix på vendemodulen for å komme litt opp i høyden på returen. Disse tre modulene vil fungere som en ende i et oppsett. (Kun standardavslutning på en side av modulsettet)

Go to Top of Page

Benny

Norway
49 Posts

Posted - 28/12/2006 :  19:26:21  Show Profile  Reply with Quote
Flotte greier dette. Stemmer for et stavanger-miljø. Begynner på min første modul på nyåret.
Go to Top of Page

enlar

Norway
12 Posts

Posted - 03/01/2007 :  20:43:43  Show Profile  Reply with Quote
Hei Benny

Fin, fint. Nå går det ikke akkurat fremover med stormskritt for min del. Har ikke kommet noe lengre siden bildene ble tatt, men må kanskje sette igang hvis det dukker opp flere moduler i Stavanger området.

Hilsen
Endre
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 04/01/2007 :  07:43:11  Show Profile  Reply with Quote
Hey, hey, da klarer vi kanskje et treff i 2008? :)

Går sakte med meg også, mest på grunn av liten plass i leiligheten, men er såvidt i gang med sporplanen lenger oppe i tråden.(kombinert rundbane og vendemodul)
Så hvis du bygger vendemodulen i motsatt ende, Benny ?
Eller vi kan naturligvis ha en enkel vendemodul slik som gutta på østlandet og legge mer ressurser i rettstrekkene...

mvh Karstein

Go to Top of Page

Benny

Norway
49 Posts

Posted - 06/01/2007 :  09:11:48  Show Profile  Reply with Quote
Hmmm, vendemodul...

Hadde egentlig planlagt en rettstrekke med litt ekstra. Men vendemodul passer egentlig godt oxo.

Har kjøpt inn følgende byggesett som skulle plasseres på en rettstrekning.

Men nå er det bare å finne et design som funker for en vendemodul, så er jeg i gang. Forresten, en tunnel og en bro eller 2 har jeg oxo lyst til å ha, men vi får se hvor mye arbeid jeg har lyst til å ha i den første modulen.

Benny

Takk til Amundsen Hobby for "lånet" av disse bildene.
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 10/01/2007 :  15:51:15  Show Profile  Reply with Quote
Vi lager kjapt en vendemodul i tillegg, hvis nødvendig. Du ser hva som passer best med planene dine.
Selv brukte jeg nesten to år på å planlegge sporplan, men det var vel mest fordi jeg ikke hadde plass til å begynne å bygge tidligere. Nå er jeg i alle fall i gang.
Det viktigste er uansett at kurvene ikke blir for små og stigningene for bratte, men dette er jo skjelden en problemstilling på en rett modul.

Kanskje vi kunne ha zmod-prat på modelljernbaneklubben en tirsdag? Blir du også med Endre?

mvh Karstein

Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 10/01/2007 :  17:04:26  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Flott å se det er fremgang i vest også
Skal bli spenne å se hva dere får til etter hvert og flott at ZMOD begynner å spire rundt om kring.

Stå på så leier vi Vikingskipet og har egen ukes "gadhering" i år 2011 som 10års jubileum for ZMOD.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

Benny

Norway
49 Posts

Posted - 10/01/2007 :  20:20:12  Show Profile  Reply with Quote

Karstein: Vendemodulen passer det egentlig bra å lage, jeg har ikke noen sporplan på plass enda, tenkte jeg skulle leke litt WinTrack for å få det på plass.

Jeg er med til MJKlubben jeg.

TJM:Jeg mangler bare ZMOD mal/jigg-en.

Skulle tro at det var mange nok som trengte den nå?

Edited by - Benny on 10/01/2007 20:25:11
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 15/01/2007 :  13:59:45  Show Profile  Reply with Quote
Oi, kan ikke gå på klubben i morgen (16.), men har sannsynligvis mulighet neste tirsdag.

Vi trenger ZMOD-maler/jigger her borte, Torsja.

mvh Karstein

Go to Top of Page

Benny

Norway
49 Posts

Posted - 12/03/2007 :  16:09:45  Show Profile  Reply with Quote
Hvor og når i morgen den 13. mars?
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 13/03/2007 :  09:17:51  Show Profile  Reply with Quote
Tenker det er greit på Stavanger MJ klubb i tilfluktsrommet på Haugtussa, Tjensvoll. Her er kart, hvis du ikke har vært der før. Ganske stor p-plass for beborerne og så er det trapp "rett ned i bakken"
http://home.no.net/smjk/smjk_hvor.htm
http://home.no.net/smjk/kart_1.gif
Tror ikke jeg rekker å være der før mellom halv åtte og åtte.

En liten sjans for at det er årsmøte i disse tider, men jeg tror ikke det er i dag.

mvh Karstein

Go to Top of Page

Robert

3 Posts

Posted - 14/03/2007 :  17:48:59  Show Profile  Reply with Quote
Kjekt å se at andre på Vestlandet holder på med dette, bor selv i Stavanger. Ta gjerne kontakt ! Holder på med et Z skala prosjekt selv.
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 15/03/2007 :  09:43:35  Show Profile  Reply with Quote
Hei, enda flere...
Ser ut til at vi har et lite, voksende Z-miljø her i distriktet. En del av oss er opptatt med bleieskift og brio-tog, men det blir jo litt bygging innimellom... :)

mvh Karstein

Go to Top of Page

Robert

3 Posts

Posted - 15/03/2007 :  13:21:03  Show Profile  Reply with Quote
Ja bleieskift og Z skala blir den rette kombinasjonen her også. Brio toget har gjort sin ankomst i huset også.. he he.
Er det noe samling på gang ? Hadde vært kjekt, har vært litt akterutseilt på denne fronten på grunn av det 4 e` familimedlems ankomst for 4 uker siden...
Go to Top of Page
Page: of 5  Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page