ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Diverse Z-Skala
 Scandinaviske modeller fra Freudenreich
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 23/06/2012 :  08:42:22  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Her er de skandinaviske modellene fra Freudenreich: http://fr-model.eshop.t-online.de/epages/Shop46559.sf/de_DE/?ObjectID=5615722&ViewAction=View&PageSize=30

F.eks disse:

www.heinepedersen.com
www.facebook.com/heinepedersen
www.youtube.com/user/heinepedersencom

paalrise

Norway
89 Posts

Posted - 29/06/2012 :  21:58:47  Show Profile  Visit paalrise's Homepage  Reply with Quote
Jeg må jo si at jeg håper på at de blir litt billigere :)

--
Mvh,

Pål R.
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 29/09/2012 :  13:15:20  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Bra pris på dette settet!

Det er også en to siders reportasje om modellene i siste Modell & Elektronikk.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 29/09/2012 :  21:36:50  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
En spennende nyhet fra reportasjen er at SJ RC2 kommer neste år.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Treant

Norway
88 Posts

Posted - 29/09/2012 :  21:49:54  Show Profile  Reply with Quote
Får håpe det er mer i dette enn i EL9 prosjektet hans. Det stoppet vist opp.

Lars Erik Gyulzadyan Svendsen
Another DCC Zhead
Go to Top of Page

Knut

Norway
22 Posts

Posted - 01/10/2012 :  08:58:13  Show Profile  Visit Knut's Homepage  Reply with Quote
Flott med norske modeller som dettte lokomotivet. Som jeg forstår teksten i reportasjen fra Harald så er understellet fra Märklin. Regner med at det da er en tradisjonell 5-pols motor. Eller har jeg misforstått? Flott modell til en rimelig pris. Jeg hadde også håpet i det lengste på en EL 9 etter bestilling men tydeligvis er det for liten interesse.

Knut
Europeisk
Æra II og III, Z og H0 FREMO
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 01/10/2012 :  10:29:30  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg regner med at det er 5-polet chassis ja. I Altenbeken solgte han bare kåpene, men jeg tar det for gitt at det er komplett ut i fra annonsen i M&E.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 08/10/2012 :  14:23:18  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg fikk settet med Di5 i dag, og vognene er veldig fine. Filigrane detaljer og hjulene korrekt plassert i forhold til vognendene. Her kunne Märklin lært en ting eller to...

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 10/10/2012 :  01:11:40  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Knut

Norway
22 Posts

Posted - 10/10/2012 :  07:37:07  Show Profile  Visit Knut's Homepage  Reply with Quote
Nydelig lokomotiv og vogner Gleder meg til forsendelsen!

Knut
Europeisk
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 10/10/2012 :  11:21:49  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Bedre bilder av vognene:

Sammenligning med Märklin-vogn.Den største forskjellen er at detaljer som stag o.l. utenpå vognkassa bygger mye mer (for mye) på Märklin-vogna. Også hjulene da. Omtrent alle Märklin lok og vogner har hjulene for langt inn fra enden for å få plass til koblingene. Freudenreich har løst dette med en helt annen patent på feste av koblingen.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

klerang

Norway
32 Posts

Posted - 10/10/2012 :  11:37:49  Show Profile  Reply with Quote
Ok, trodde først det var en repaint, men disse vognene har FR bygget fra bunn av?

mvh Karstein

Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 10/10/2012 :  11:41:42  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by klerang

Ok, trodde først det var en repaint, men disse vognene har FR bygget fra bunn av?

Dette er høykvalitets messingmodeller i begrenset opplag. Freudenreich har laget slike modeller for Z-skala i mange år.

mvh Svein-Martin Holt -
www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 10/10/2012 :  11:44:33  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Ja, det er bare loket som er bygget på en Märklin-modell. Men det har fått nye rekkverk. Vognene er bygd helt fra bunnen av. Virker som de er helt i messing. I hvertfall ikke plastikk.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Knut

Norway
22 Posts

Posted - 10/10/2012 :  11:52:46  Show Profile  Visit Knut's Homepage  Reply with Quote
På hjemmesiden til Freudenreich står det om vognen: "The model chassis is metal made. The housing shell is injectiuon mould plastic."
Stemmer ikke det? Er det metalloverbygg også? Hadde vært strålende.

Knut
Europeisk
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 10/10/2012 :  12:04:28  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Der står det faktisk at det er plast ja... Da er det sikkert det. Bare jeg som syntes det virket som alt var i messing pga av tyngden.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page