ZMOD.no - forumet
ZMOD.no - forumet
Home | Profile | Register | Active Topics | Members | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 ZMOD Forumet
 Brukernes Modul hjørne
 Mitt smal-modul
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 24/01/2010 :  19:49:17  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Dette blir veldig bra Anders! Men jeg er enig med Svein-Martin, skinnene må males! Det gir et helt annet helhetsinntrykk av sporet.

Mvh Heine

www.heinepedersen.com
www.facebook.com/heinepedersen
www.youtube.com/user/heinepedersencom
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 25/01/2010 :  01:22:11  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Heine Pedersen

Dette blir veldig bra Anders! Men jeg er enig med Svein-Martin, skinnene må males! Det gir et helt annet helhetsinntrykk av sporet.

Mvh Heine

www.heinepedersen.com

Hallo Heine

Ikke så aktiv med Z-skala for tiden? Hyggelig å se at det er liv i "gubben"

mvh Svein-Martin Holt -
www.platelayer.com/zmod - www.facebook.com/sveinmartin - www.youtube.com/smholt
Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 25/01/2010 :  09:05:23  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Jeg har ikke like mye tid til MJ som når jeg var singel nei. Og hylleanlegget står lagret i vente på bedre plass. Men nå skal vi endelig begynne å bygge på huset etter noen lange runder med kommunen. Men jeg jobber litt med salongbordet innimellom. Har nettopp økt antall innbyggere en del. Det gjør seg med flere figurer.

På klubben skal vi i gang med å bygge et seksjonsbasert anlegg i N-skala med Hafslundbanen som forbilde. Hafslundbanen ble lagt ned i 1973, og var Norges første elektrifiserte industribane. Så det blir uansett mye bygging i liten skala fremover.

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 25/01/2010 :  13:34:02  Show Profile  Reply with Quote
quote:

Jeg blir vel strengt tatt nødt til å male skinnene da

Noen forslag til maling som egner seg godt for maling av skinner? Er det best å maskere toppen av skinnene først, eller pusse evt. malingssøl etterpå?
Go to Top of Page

tjm

Norway
466 Posts

Posted - 25/01/2010 :  14:13:03  Show Profile  Visit tjm's Homepage  Reply with Quote
Bruk hva som helst av matte farger skulle jeg tro. Vask av toppene etterpå med en skinnepussekloss som du får kjøpt hos en MJ-sjappe.

Torsja
http://www.torsja.com ZMOD.no - Webadmin
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 25/01/2010 :  16:41:51  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by tjm

Bruk hva som helst av matte farger skulle jeg tro. Vask av toppene etterpå med en skinnepussekloss som du får kjøpt hos en MJ-sjappe.

Jeg har bl.a. brukt Humbrol i passende rustfarge. Ofte syns jeg folk maler litt for røde skinner, selv foretrekker jeg en mørk farge, men det er jo avhengig av hva en modellerer og kanskje litt smak og behag.
Jeg pleier å tørke av toppen med en stoffbit før det er tørt, så slipper jeg at malingen sprekker og blir ujevn når en pusser av når det er tørt. Uansett må man pusse over med en pussekloss til slutt, men ta av så mye som mulig før det er tørt.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 27/01/2010 :  18:23:40  Show Profile  Reply with Quote
Har malt det ene sporet nå. Jeg gikk for en humrol 113 RUST MATT. Syns det blir fint

Go to Top of Page

Heine Pedersen

Norway
139 Posts

Posted - 27/01/2010 :  20:02:19  Show Profile  Visit Heine Pedersen's Homepage  Reply with Quote
Det ble veldig bra!

www.heinepedersen.com
Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 27/01/2010 :  20:04:01  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:

Det ble veldig bra!

Enig, dette var en fin farge og resultatet ble veldig bra.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 30/01/2010 :  14:54:52  Show Profile  Reply with Quote
Slenger ut litt fler bilder jeg. Er ikke den store fremgangen, men har satt opp litt gjerder, malt ferdig det ene sporet og smusset litt ballast. Jeg har også prøvd meg på å smusse til den ene bananvognen min litt mer, så den ser mer rusten ut.

Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 30/01/2010 :  15:08:20  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
Igjen, dette blir veldig bra. Likte også bananvognen svært bra. Akkurat passe smusset.

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Christian

Norway
172 Posts

Posted - 30/01/2010 :  16:58:21  Show Profile  Reply with Quote
Dette blir kjempebra Anders!!

MVH Christian Andresen. ZMOD-digital. Win-DigiPet
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 11/02/2010 :  23:25:03  Show Profile  Reply with Quote
Har laget noen kjøreledningsmaster. Kuttet opp noen skinnebiter og loddet disse sammen. Limte deretter på 1mm pianotråd som avstiver. Har grunnet dem svarte her, og tenkte å male dem i mørk grønn.

Noen synspunkter?

Go to Top of Page

smholt

Norway
205 Posts

Posted - 12/02/2010 :  10:31:03  Show Profile  Visit smholt's Homepage  Reply with Quote
quote:
Originally posted by Anders H.

Har laget noen kjøreledningsmaster. Kuttet opp noen skinnebiter og loddet disse sammen. Limte deretter på 1mm pianotråd som avstiver. Har grunnet dem svarte her, og tenkte å male dem i mørk grønn.

Noen synspunkter?

Dette er jo bra, men prøver du nå å lage noe etter et bestemt forbilde? Norske kjøreledningsmaster ser vel ikke helt slik ut, om det er det du skal lage?

mvh Svein-Martin Holt -
Go to Top of Page

Anders H.

Norway
71 Posts

Posted - 12/02/2010 :  13:02:43  Show Profile  Reply with Quote
Ja, jeg har gått ut ifra de litt eldre kjøreledningsmastene. Ikke de norske. Tok utgangspunkt i denne, og la avstiveren under isteden for over.

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
ZMOD.no - forumet © Copyright ZMOD Go To Top Of Page